Nopeat toimitukset 1 - 2 arkipäivässä, jopa huomiselle. Yli 150 € ostoksiin toimitus ilmaiseksi!

Kysy Kingiltä

Kingi vastaa mielellään kysymyksiin teräskatteista, niiden kestävyydestä ja kestävästä kiinnittämisestä. Kysy peltikatosta ja sen korroosionkestävästä kiinnityksestä. Lähetä kysymyksesi sivun alaosassa olevan linkin kautta, ja Kingi vastaa sinulle henkilökohtaisesti. Kingi julkaisee valittuja kysymyksiä, vastauksia ja kommentteja tällä sivulla.

Vaihtaisin uudet kateruuvit vuotavien ja ruostuneiden tilalle, mikä ruuvi olisi tähän paras?

Koska vanhan kateruuvin kierreosan halkaisija on 4,8 mm ei siihen kannata laittaa enää samankokoista ruuvia tilalle, koska se ei saa kunnon pitoa vanhassa reiässä. KINGI® on tuonut markkinoille KINGI® vaihtoruuvin. KINGI® vaihtoruuvin halkaisija on suurempi, eli 6,3 mm ja näin ollen se saa kunnon pidon vanhassa reiässä. Lisäksi KINGI® vaihtoruuvissa on isompi aluslaatta. Tavallisessa kateruuvissa aluslaatan halkaisija on 14 mm ja KINGI® vaihtoruuvissa aluslaatan halkaisija on 19 mm. Isommalla aluslaatalla saadaan hyvin peitettyä vanhan reiän ympärys ja näin saadaan siisti ja hyvä tiiveys aikaiseksi.  

Millainen asennusistukka Kingin asentamiseen tarvitaan?

Koska KINGI® kateruuvissa on muita käytössä olevia ruuveja paksumpi maalikerros ja korkeampi kanta, on sille valmistettu oma mittojen mukainen asennusistukka. Näin varmistetaan, että ruuvi porautuu vakaasti, pinnoitetta vahingoittamatta.

Kestääkö Kingin pinnoite asentamisen?

Kingin ruuveissa oleva pinnoitus kestää myös asentamisen ja salaisuus on Kingin patentoima kolmikerrospinnoitus. Pinnoitus koostuu kolmesta osasta sinkin päällä; oikea esikäsittely, pohjamaali ja pintamaali. Pinnoituksen kokonaispaksuus on 120 mikrometriä. Tavallisissa yksikerrospinnoitetuissa kateruuveissa pinnoitepaksuus on vain 30 - 50 mikrometriä.  

Kingin kolmikerrospinnoitus takaa myös ruostumattomuuden ja siksi Kingi® antaakin 20 vuoden ruostumattomuustakuun.

Tärkeää on muistaa, että asentamisessa tulee käyttää oikeaa KINGI® asennusistukkaa.

Mitkä asiat vaikuttavat peltikaton kestävyyteen?

Peltikaton kestävyyteen vaikuttaa kaksi eri ilmastorasitusta. Yleinen ilmastorasitus, esimerkiksi maaseutu-, kaupunki- ja teollisuusilmasto (ilmastorasitusluokat C1 – C5) kuormittaa teräskatetta, samoin kuin mikroilmasto, joka syntyy esim. lähistöllä olevista esimerkiksi lämpövoimalaitosten savupiipuista. Omakotitalon katolle riskinä voi olla myös omakotitalon oma piippu, jos tulisijoja käytetään usein.

Peltikaton kestävyyteen vaikuttaa myös katemateriaalin pinnoitteen laatu. Markkinoilla on eri tasoisia peltikatemateriaaleja. Parhaille katemateriaaleille luvataan 50 vuoden puhkiruostumattomuustakuu. Yhdentekevää ei ole myöskään se, millaisilla kateruuveilla teräskate kiinnitetään – kateruuvin tulisi kestää ruostumatta yhtä pitkään kuin kattopellin.

Parhaatkin kattopellit pitää myös asentaa huolellisesti. Asennuksen aikana katteeseen voi syntyä naarmuja, jotka muodostavat korroosioriskin. Naarmut tulisikin maalata korjausmaalilla heti asennuksen jälkeen.

Peltikaton kestävyyteen vaikuttaa myös se, millaista huolta katosta pidetään. Katto tulisi puhdistaa säännöllisesti, jos sen päälle kertyy likaa ja eloperäistä ainesta (mahla, puiden lehdet, jäkälä). Hyvin suunniteltu ja toteutettu peltikatto puhdistaa itse itsensä, jos lumien tuloa ei estetä mattapinnoitteella, lumiesteillä tai muilla lumen putoamista estävillä kattorakenteilla (esim. jiiri, kattoikkuna).

Toisaalta mahdolliset huoltotoimet voivat myös vahingoittaa peltikattoa. Esimerkiksi lumenpudotus tulee tehdä varovaisesti, jotta samalla katetta ei kolhittaisi.

Etkö löytänyt vastausta? Vai haluatko kommentoida?

Kirjoita kysymyksesi tai kommenttisi alla olevaan viestikenttään.

Lähettämiäsi tietoja käytetään yhteyden­otto­pyyntöön vastaamiseen. Käsittelemme tietojasi tieto­suoja­selosteemme mukaisesti.


Asennustyökalu
Ostoskorisi on tyhjä

Toimitusehdot

Nämä toimitusehdot ovat voimassa 7.5.2018 alkaen.

Verkkokauppa

Kingi Oy
Ilveskaari 12
01900 Nurmijärvi

+358 40 920 8888
kingi@kingi.fi
kingi.fi
1795061-9

Kauppa myy tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin.

Tilaaminen

Tuotteet tilataan verkkokaupassa siirtämällä ne ostoskoriin ja maksamalla ostoskorin sisältö verkkomaksupalvelussa. Kaikki asiakastiedot käsitellään luottamuksellisesti. Tilauksen yhteydessä kysyttyjä yhteystietoja ei käytetä muuhun kuin tilauksen toimitukseen tai siinä ilmenevien epäselvyyksien selvittämiseen, ellei erikseen toisin mainita. Tilatessasi verkkokaupasta sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.

Maksupalveluehdot

Paytrail on sinulle turvallinen maksutapa. Meillä on Finanssivalvonnan myöntämä maksulaitostoimilupa. Palvelu on Paytrail Oyj:n (y-tunnus 2122839-7) ylläpitämä, ja se on osa Nets-perhettä.

Paytrail-maksunvälityspalvelu välittää maksusi kauppiaalle. Jos tiliotteellasi tai luottokorttilaskullasi näkyy Paytrail Oyj, olemme välittäneet maksusi.

Verkkokauppa toimii tuotteiden ja palveluiden markkinoijana sekä tuotteiden toimittajana asiakkaalle. Verkkokauppa huolehtii kauppaan liittyvistä lakisääteisistä sekä itse määrittelemistään muista velvoitteista. Jos haluat reklamoida tai palauttaa tuotteen, sinun kannattaa olla yhteydessä suoraan verkkokauppaan, josta tuote on tilattu.

Pankkimaksut

Käytössäsi on kaikkien suomalaisten pankkien maksupainikkeet. Voit maksaa Aktian, Danske Bankin, Handelsbankenin, Nordean, Oma Säästöpankin, Osuuspankin, POP-pankin, Säästöpankin, S-pankin ja Ålandsbankenin maksupainikkeilla. Tiliotteellasi maksunsaajana näkyy Paytrail Oyj, me välitämme maksusi verkkokauppiaalle. Verkkokaupasta sinut ohjataan suoraan omaan pankkiisi suorittamaan maksu turvallisesti.

Luottokorttimaksut

Voit maksaa verkkokaupassa Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard-, Debit MasterCard - ja American Express -korteilla. Verkkokaupassa ovat käytössä kansainväliset Verified by Visa -, MasterCard SecureCode - ja American Express SafeKey -todentamispalvelut.

Paytrail Oyj näkyy maksun saajana korttilaskulla ja välittää asiakkaan maksaman maksukorttimaksun suoraan kauppiaalle. Korttimaksaminen tapahtuu turvallisesti suojatulla maksulomakkeella, eikä maksukortin tietoja tallenneta verkkokaupan järjestelmiin.

Mobiilimaksutavat

Mobiilimaksutavat Pivo, MobilePay ja Siirto ovat sovelluksessa toimivia palveluita, joilla voi maksaa verkko-ostoksia tilisiirtona tililtään tai korttimaksuna kortiltaan hyväksymällä maksun kyseisessä sovelluksessa.

Pivolla onnistuvat lisäksi Siirto-maksut, jolloin maksun voi hyväksyä missä tahansa Siirtoa tukevassa sovelluksessa. Apple Pay on Apple-laitteessa toimiva palvelu, jolla voi maksaa ostoksia laitteeseen liitetyltä maksukortilta.

Pivo
Käyttöehdot ovat tarjolla Pivon sivuilla.Pivon käyttöehdot

MobilePay
Ehdot ovat tarjolla MobilePayn sivuilla.
MobilePayn ehdot

Siirto
Siirto-maksuihin sovellettavat ehdot:
OP:n yleiset euromaksuehdot (.pdf)
Siirto-palvelun käyttöehdot Nordealla (.pdf)

Apple Pay
Käyttöehdot ovat tarjolla Applen sivuilla.
Apple Payn käyttöehdot

Lasku- ja osamaksupalvelut

Lasku- ja osamaksupalveluita Paytrailin kautta tarjoavat OP, Walley, Jousto ja AfterPay. Walley tarjoaa lasku- ja osamaksuvaihtoehdon myös yritysasiakkaille.

Luethan vielä rahoitusyhtiökohtaiset tarkemmat ehdot, jotka näet hyväksyessäsi maksun. Kun hyväksyt maksun, hyväksyt samalla rahoitusyhtiön ehdot.

Walley
Walleyn yleiset lasku- ja erämaksuehdot yrityksille (.pdf)Walleyn yleiset lasku-, tililuotto ja erämaksuehdot (.pdf)Vakiomuotoiset eurooppalaiset kuluttajaluottotiedot (.pdf)Lue lisää: walley.fi

Jousto
Jousto-tuoteseloste (.pdf)Lue lisää: jousto.com

OP Lasku
OP Laskun kuluttajaehdot (.pdf)
OP Laskun tuoteseloste kauppiaalle (.pdf)
Lue lisää: op.fi

AfterPay
Lue lisää: afterpay.fi

Tilausvahvistus

Kun olemme vastaanottaneet tilauksesi, lähetämme sinulle välittömästi sähköpostilla tilausvahvistuksen, josta näkyvät tilaustietosi. Tarkasta aina tilausvahvistuksen sisältö. Jos sinulla on kysyttävää, ota heti yhteys asiakaspalveluumme. Säästä tilausvahvistus mikäli joudut ottamaan yhteyttä asiakaspalveluun. Asioidessasi asiakaspalvelussa pidä aina mahdollinen asiakasnumerosi ja tilausnumerosi saatavilla. Tarkasta aina, että paketin sisältö täsmää tilausvahvistuksessa olevien tuotteiden kanssa.

Asiakaspalveluumme saat yhteyden seuraavilla tiedoilla:

Kingi Oy
Ilveskaari 12
01900 Nurmijärvi

+358 40 920 8888
kingi@kingi.fi
kingi.fi
1795061-9

Toimitustavat ja -kulut

Toimituskulut sisältävät posti- ja pakkauskulut. Esitämme ostoskorissa arvion tulevista toimituskuluista ensisijaisen käytössä olevan toimitustavan mukaan. Tarkat toimituskulut näet valittuasi tilaukselle haluamasi maksu- ja toimitustavat. Käytössä olevat toimitustavat riippuvat ostoskorin sisällöstä ja yhteispainosta. Voit valita kassalla käytössä olevista toimitustavoista sinulle parhaiten sopivan vaihtoehdon jonka yhteydessä tarkka toimituskulu on esitetty.

Toimitusaika

Yleisimmät toimitusaikamme Suomeen vaihtelevat tilauksesta ja toimitustavasta riippuen. Poikkeukset toimitusaika-arvioihin on kerrottu, jos ostoskorissa on varastosta loppuneita tuotteita ja ilmoitamme myös mahdollisista viivästyksistä teille välittömästi tilaamisen jälkeen.

Emme vastaa ylivoimaisen esteen aiheuttamista viivästymisistä tai viivästysten aiheuttamista välillisistä haitoista. Verkkokauppa tiedottaa sivuillaan poikkeavista toimitusajoista.

Palautusehdot

Peruuttamisoikeus

Teillä on oikeus peruuttaa tämä sopimus 14 päivän kuluessa syytä ilmoittamatta. Peruuttamisen määräaika päättyy 14 päivän kuluttua siitä, kun viimeinen tavaraerä on vastaanotettu tai ladattavien tuotteiden kohdalla tilauksen vastaanottohetkestä.

Peruuttamisoikeuden käyttämiseksi teidän on ilmoitettava meille päätöksestänne peruuttaa sopimus yksiselitteisellä tavalla (esimerkiksi kirjeellä postitse tai sähköpostilla). Voitte käyttää myös tulostettavaa palautuslomakettamme, mutta sen käyttö ei ole pakollista.

Peruuttamisen määräajan noudattamiseksi riittää, että lähetätte ilmoituksenne peruuttamisoikeuden käytöstä ennen peruuttamisajan päättymistä.

Peruuttamisen vaikutukset

Jos peruutatte tämän sopimuksen, palautamme teille kaikki teiltä saamamme suoritukset, myös toimituskustannukset (paitsi lisäkustannuksia siitä, että olette valinnut tarjoamastamme edullisimmasta vakiotoimitustavasta poikkeavan toimitustavan), viivytyksettä ja joka tapauksessa viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen saatuamme. Suoritamme palautuksen sillä maksutavalla, jota olette käyttänyt alkuperäisessä liiketoimessa, ellette ole nimenomaisesti suostunut muuhun, ja joka tapauksessa siten, että teille ei aiheudu suoritusten palauttamisesta kustannuksia.

Teidän on lähetettävä tavarat takaisin viivytyksettä ja viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä. Määräaikaa on noudatettu, jos lähetätte tavarat takaisin ennen kyseisen 14 päivän määräajan päättymistä.

Olette vastuussa vain sellaisesta tavaroiden arvon alentumisesta, joka on seuraus- ta muusta kuin tavaroiden luonteen, ominaisuuksien ja toimivuuden toteamiseksi tarvittavasta käsittelystä.

Lunastamaton paketti

Lunastamatta jättäminen ei ole sama asia kuin palautus tai peruutus. Lunastamatta jätetystä paketista, josta ei ole tehty erillistä peruutusilmoitusta, perimme toimituskustannukset.

Ongelmatilanteet

Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana tai se ei muuten vastaa tilaustasi, tulee sinun ilmoittaa virheestä viimeistään 14 päivän kuluessa kirjallisesti Peruutusoikeus ja palautusehdot -kohdassa mainittuun osoitteeseen tai soittamalla yhteystiedoissa mainittuun puhelinnumeroon. Jos paketti on selvästi vaurioitunut kuljetuksessa, teidän täytyy tehdä välittömästi asiasta reklamaatio valitsemanne toimitustavan kuljetusyhtiölle.